Rektorn har ordet

REKTOR, EMELIE LINDBERG HAR ORDET

Vi är otroligt glada och stolta över att vara rektorer på Solskiftets Förskola. En unik förskola som präglas av trygghet, omsorg, delaktighet och glädje. På vår förskola ska varje barn, medarbete och vårdnadshavare känna sig trygga, delaktiga och känna glädje när det kommer till oss. Vi vill ge barnen den bästa starten i utbildning och undervisningsvärlden med oändliga möjligheter att utvecklas och utforska där inga hinder finns. Att se barnen lyckas och utvecklas i sitt lärande med pedagogerna ger oss ett otroligt driv i vårt arbete. Vi ser vårt pedagogiska arbete och ledarskap som föränderligt och levande med fokus på att ständigt finna utvecklingsmöjligheter för att ge barnen det allra bästa verktygen för framtiden.

” Det absolut roligaste med mitt arbete som rektor är att få arbeta nära både medarbetarna och barnen i verksamheten, att få driva utvecklingsarbete där vi tillsammans lägger grunden för det livslånga lärandet samt ger varje barn förutsättningar för att lyckas och utvecklas.” – Emelie

” Det roligaste med mitt arbete som biträdande rektor på Solskiftets Förskola är att jag får vara med och driva olika utvecklingsprocesser och att vi tillsammans med medarbetarna kan göra skillnad för varje barn. ” – Edvina

Emelie Lindberg
el@solskiftetsforskola.se